Mer fruktpuré på G!

 
Lagt mer aprikoser i blöt, imorgon när jag klivit upp ska jag skala och tärna ett päron eller två som får mjukkokas och blandas i purén. Efter det bär det av till Noahs farmor och farfar för långpromenad och mys!
Och vad äter jag då? Till frukost den här veckan har jag ätit chiapudding med smak av choklad toppad med skivad banan. Jo det är sant, till frukost! Chiafröet är nämligen ett riktigt superfrö! Det innehåller bl.a. mängder av Omega-3, protein och kostfiber! Det är bra för magen, muskeltillväxten, skelettet, det motverkar inflammation och ja..listan kan göras lång! Detta är inget nytt hittepå, utan detta kände redan aztekerna till och använde sig av för att orka med sina flera timmar långa vandringar i bergen. De mättar verkligen! Och pigg blir man! Ska göra ett inlägg med de olika chiapuddingar jag gjort hittills, men det får bli vid annat tillfälle. Dags att röra ihop morgondagens pudding som ska bestå av vanilj och blåbär! Sen blir det att hoppas på en god nattsömn..
Natti natti! ♥

/Noahs mamma 

Kommentera här:

Matbloggstoppen