Fredag och chiapudding med smak av vanilj och blåbär


Fredag!!
Köpte havremjölk med vaniljsmak igår för att ha till min chiapudding, har helt snöat in på det nu!
Det här är en somrig variant men med lite frostig känsla tack vare toppingen med frusna blåbär.
Sen var det slut på sommarkänslan. Noah och jag tog bilen 4 mil söderut i regn och rusk. Hos hans farmor bjöds det på värme från vedspisen i köket, härligt sällskap och god mat. Som alltid!
Väl hemma igen sabbade jag medvetet dagens kaloriräkning med 160g lösgodis, färsk mango, chokladdoppad ananas och banan med kokos. Trots att promenaden uteblev idag. Men det ska tas igen i helgen! 
Fler chiarecept och även lite Lifesum kommer det i nästa inlägg! 
Tills dess.. Trevlig helg!

Min fredagsfrukost
1,5 msk Chiafrön
1dl havremjölk med vaniljsmak (jag använde Icas Solhavre)
1krm Bourbon ekologiskt vaniljpulver
Knappt 1 dl blåbär, tinade eller färska

Rör ihop frön med vaniljpulver, tillsätt mjölken och till sist blåbären. Mosa dem lite och blanda allt.
Kyl övertäckt med plastfolie, rör om efter 10 minuter och låt sedan stå över natten. Eller iallafall en timme.
Frusna blåbär och skivad banan på toppen innan servering, så är frukosten klar! 






 
 
 
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen