Röd igår, grön idag!

 
Okej, jag har inte tekniken på min sida idag. Har visst tapetserat inlägget med kanelbullarna jag bakade igår. Och jag lyckas inte få bort dem, så de får ligga kvar där och se förföriska ut.
Nu är man igång igen. Tycker jag är hungrig för jämnan och tänker på mat och sötsaker mest hela dagen. Igår bakades det kanelbullar i mitt kök, och ja där har vi en anledning till att gårdagen blev röd i Lifesum. Dumt kan man tycka.. 
 
Men idag tog jag nya tag! Jordgubbar, hallon, All-Bran, lättfil och ett kokt ägg till frulle. Lunchen hade jag inte planerat så slängde ihop en ugnsomelett med paprika, lök, tomat och lite falukorv vi hade kvar. Det blev även min middag. Imorgon blir det en sallad på spenat, mathavre, rödlök, gurka, paprika och tonfisk. Naturell yoghurt med vitlök och sambal oelek till. 
 
Kom nyss hem från en 5km rask promenad och imorgon ringer klockan frivilligt 6.30 så det börjar bli dags att lägga sig. Tvättid och simning står på morgomschemat, sen iväg till badhuset igen efter lunch med Noah och grannen + barn. Har jag tur så har min andre hälft moppat golven när jag kommer hem,  som jag varit påväg att göra i två dagar. 
 
Sov gott nu, det ska jag göra!
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen