Om Lifesum och mina framgångar..och synder..

Nu blev klockan ganska mycket när jag äntligen hann sätta mig och fortsätta bloggandet, men bättre sent än aldrig! Till att börja med så fick jag tips om appen Lifesum av ett par vänner som själva provat den och tyckte den funkade bra. Detta var den 26:e januari i år, alltså drygt två veckor sedan. Man anger sin vikt, sin målvikt och hur mycket man vill tappa/vecka. Man väljer också vilken aktivitetsnivå man anser sig ha, t.ex. om man har ett stillasittande arbete. Sedan räknar appen ut hur mycket kalorier du ska stoppa i dig varje dag och hur fördelningen mellan kolhydrater, protein och fett bör vara. Du fyller i dagboken med allt vad du äter under en dag och den motion du utför. Och de kalorier du förbränner under t.ex. en promenad, läggs då till dagsbehovet. Så för mig har det blivit så att jag går ut och rör på fläsket för att jag inte ska behöva "svälta" under kvällen ;)
Jag har betalversionen av appen, som jag betalt 223kr för 6 månader. Men det går högst troligt lika bra att köra på gratisversionen! Med betalversionen kan du parkoppla Lifesum med andra appar, såsom Runkeeper. Du får också mycket mer statistik och information. Och om jag inte minns fel kan du inte ange kroppsmått om du inte har den. Jag gillar att snöa in lite på statistik, det blir lixom mer sport då. Sport ja.. Jag är ju helt befriad från allt sportintresse! Men för dig som spelar fotboll, innebandy eller dyl. så är det bara att leta upp det i listan och ange tid så läggs det till i dagens träning.

I skrivandets stund har jag en ganska öm och stel kropp, tack vare 1 timmes mamma-barn-gympa som jag var på igår. För första gången i år.Tabata var det vi körde, fråga mig inte mer om det för jag vet inget utom att det är intervallträning. Avslutade gårdagen med 30 minuter bröstsim dessutom.
Så idag vet jag att jag lever:) 

Det här är min motion:
Promenader, allt mellan 2 och 9 km - nästan varje dag.
Onsdag, mamma-barn-gympa och 30 minuter bröstsim
Sen är jag som bekant mamma till Noah, 10kg kärlek som är för liten för att gå själv.
Det kräver viss ansträngning oxå =)

Jag vet att man inte bör stirra sig blind på vikten men jag har iaf tappat 2 kilo på drygt två veckor. Måtten har jag inte kollat än.

Men nu ska jag stänga mina blå och hoppas på en hyfsad nattsömn. Det där med synderna får vi ta en annan dag ;)
Godnatt! ♥
 
Såhär gott kan man äta även om man kämpar med vikten! =)
Blev så sugen på dessa bananpannkakor som alla pratar om, så nu äntligen blev de av!

Bananpannkakor
1 st mogen banan
2 st ägg
1krm bakpulver (kan uteslutas)

Gör såhär:
Mosa bananerna eller kör i mixer med äggen och tills du fått en slät smet, tillsätt bakpulvret och rör om ordentligt. Stek på svag värme i t.ex.rapsolja. De fastnade lätt och blev inte så snygga, men riktigt gott var det iallafall! Jag toppade som sagt med 100g vaniljkvarg och ca 45g jordgubbar. Detta ger ett totalt kaloriintag på 395kcal. 




 
 
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen