Ärlighet varar längst..

Nu har det gått över en månad sedan jag började med Lifesum och jag har inte varit så flitig med att berätta hur det går. Delvis p.g.a. tidsbrist eftrersom Noah nu börjat krypa, så att sitta och blogga på dagtid är inte prio 1. Och kvällarna är det fullt upp ändå, med annat jag inte hinner på dagarna. 
 
Tänkte inte förnedra mig med att ange min vikt här från början, men jag har ju faktiskt åstadkommit något bra med den så kan lika gäran vara helt ärlig. Före och efterbilder får ni dock klara er utan, ni som känner mig lär väl se skillnaden till slut. Jag uppdaterade min vikt i Runkeeper när jag stod på 86kg den 19/1 och började med Lifesum den 26/1 och då stod jag på 85kg. Så startdatum stämmer inte i diagrammet. Såhär ser det ut:

 
 
Det känns helt fantastiskt! =) 
Och det har inte varit så svårt som jag trodde det skulle bli. Visst det är ingen dans på rosor. Ibland undrar man när läggdags närmar sig, och jag har uppnått dagens kvot av fett och protein, men har 100g kolhydrater kvar att få i mig för att uppnå ett optimalt resultat den dagen. Vad ska jag äta??? Det blir en hel del pasta att trycka i sig för att komma dit. Och det är ju inte bara kolhydrater i pasta heller. Nej, jag har långt ifrån blivit grön alla dagar. ( Gul = Ätit för lite Grön= Bra Röd = Ätit för mycket ) Jag strävar efter att bli grön men jag vill inte göra det för besvärligt för mig, för då är risken att jag struntar i allt. Jag har det enormt svårt med sockersuget fortfarande, kanske för att jag tillåter mig synda fredag och lördag. Men jag fixar helt enkelt inte att sluta helt. Spelar ingen roll hur mycket gott det finns att äta som inte är godis, glass eller bakverk. Det är ju just det jag vill ha! Men huvudsaken är att jag inte äter det varje dag som förut. Sen erkänner jag att det trillar ner nån enstaka kaka eller så även under vardagen ibland. Men då är det bara att gå ut och röra på påkarna! Det blir mitt "straff"..eller att dagen blir röd.

De förändringar jag gjort är:
 
---> Äter ytterst sällan smörgås, eftersom det mättar dåligt men innehåller många kcal. Åt minst 2st/dag förut.
---> Prioriterar verkligen vad jag stoppar i mig, vill bli så mätt som möjligt på varje kalori!
---> Dricker ett glas vatten vid varje måltid för att öka på mättnadskänslan.
---> Minskat sockerintaget rejält! Redovisar i Lifesum när jag äter sötsaker, t.ex. på helgerna.
---> Äter frukt varje dag, kanske inte 3-5 som man bör. Men förut åt jag inte ens 1 om dagen.
---> Promenerar 5-7 dagar i veckan nu, blir ca 3mil/vecka totalt. Jämfört med 2-4 d/v och ca 1,5 mil/v tidigare.
---> 30 min aktivt bröstsim varje vecka och mamma-barn-gympa (intensivt) 1 gång/vecka. 
 
Det är så otroligt peppande med Lifesum!!!
Vill jag unna mig något extra en dag eller ser att det troligen blir att "svälta" ikväll så tänker jag "Bäst jag tar en promenad så jag har "råd" att äta nåt ikväll. För det är kvällarna som är jobbigast tycker jag. Det är då småätandet lockar.. 

Så här är resultatet! =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Helena :

skriven

Gud vad duktig du är, mycket bra jobbat!

Svar: Tack, Helena :) Det är rätt tufft just nu med sockersuget, så har inte hänt något på vågen denna vecka. Men det är bara att ta nya tag! :) Efter helgen..
noahsmamma.webblogg.se

2 Diana:

skriven

HURRA! Grattis Linda, det är underbart när man ser resultat. Visst ska man inte stirra sig blind på vågen, men det är ju en fingervisning! Fortsätt kämpa!

Svar: Tack för peppen, Diana!! :D Ja det är riktigt härligt! Man blir verkligen taggad att fortsätta! Nu har det blivit lite si och så med maten pga alla virus och magsjukor mm. Får ta nya tag så fort aptiten är tillbaka :)
noahsmamma.webblogg.se

3 Sophia:

skriven

Men Linda!! VA GRYM DU ÄR!!! 👏💪
Flytta hit med dig så jag också kommer ut på promenader bland rötter och sten 😜

Svar: Va go du är! :) Haha...ja eller så få ni flytta hit ;) Vore väldigt trevligt att promenera med dig och Molly! <3
noahsmamma.webblogg.se

Kommentera här:

Matbloggstoppen